مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه

شهر استانبول که به عنوان یک مستعمره‌نشین یونانی و به سبک غربی ساخته شده است، تا قبل از امپراتوری عثمانی، هیچ نشانی از معماری شرقی در آن دیده نمی‌شد. به مدد میراث تاریخی باشکوهش، امروزه استانبول ترکیب بی‌نظیری از معماری شرقی و غربی را به نمایش می‌گذارد.

این فرهنگ آمیخته به وضوح در مسجد ایاصوفیه قابل مشاهده است. این مسجد که ابتدا به عنوان یک کلیسا ساخته شده و سپس به مسجد تبدیل شده است، نشانه‌ای از هر دو آیین را در بر دارد. از آنجایی که این مسجد، میراث مشترک نسل‌ها و نژادهای گوناگون است، امروزه به عنوان یک موزه به خوبی حفظ و نگهداری می‌شود. ایاصوفیه در واقع هم مهم‌ترین کلیسای استانبول و هم مهم‌ترین مسجد این شهر به حساب می‌آید اما از آنجایی که رسما به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن را نمی‌توان در فهرست مساجد این شهر قرار داد.

مسجد ایاصوفیه

مساجدی که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم، همگی در مناطق توریستی ترکیه واقع شده‌اند و اگر دو سه روزی را در استانبول به سر می‌برید، می‌توانید زمانی را برای دیدن آنها اختصاص دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی