مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

۴۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

موزه مراکش

موزه مراکش

موزه مراکش

موزه‌ی مراکش مجموعه‌ای گلچین دارد کهدر آن از هنرهای معاصر تا کتیبه‌های قرآنی با کار سرامیک محلی، منسوجات و سکه‌های مراکشی به نمایش گذاشته شده است. «Dar Me'nebhi» در اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است و زمانی، خانه‌ی یکی از وزرای دولت مراکش بود. معماری این بنا ترکیب هماهنگی از سبک آفریقای شمالی با عناصر پرتغالی است. از ویژگی‌های برجسته‌ی این بنا می‌توان به حیاط مرکزی بسیار زیبای آن اشاره کرد که لوستری زیبا در وسط آن دیده می‌شود.

موزه هنرها و صنایع دستی مراکشی دار سی سعید


موزه هنرها و صنایع دستی مراکشی دار سی سعید

کاخ قدیمی و زیبایی که توسط وزیر سی سعید ساخته شده، مکانی است که در آن مجموعه‌ای از جواهرات بربر کارشده روی نقره، چراغ‌های نفتی تارودانت (Taroudant)، صنایع دستی سفالی، چرم‌دوزی و سنگ مرمر به نمایش گذاشته شده است. اینجا همچنین فرش‌های مراکشی و مجموعه‌ی شگفت‌انگیزی از قاب‌های در و پنجره‌ی سنتی مراکشی در معرض دید عموم قرار دارد که بر سبک معماری سنتی این کشور تاکید دارد. کسانی که به تکامل هنر در شمال آفریقا علاقه دارند، این مکان جایی است که می‌توانند ساعت‌ها از دیدن آثار هنری و مجموعه‌های آن لذت ببرند. 

در نزدیکی دار سی سعید، خانه‌ی تیسکیوین (Maison Tiskiwine) قرار گرفته است که در آن مجموعه‌ای فوق‌العاده از لباس‌ها، جواهرات، سلاح، آلات موسیقی، منسوجات و لوازم منزل (با تاکید بر فرهنگ صحرای آفریقا) وجود دارد که توسط مورخ هنر هلندی، «برت فلینت» جمع‌آوری شده است. 

بازدید از باغ Sabatini مادرید

بازدید از باغ Sabatini

باغ دوست‌داشتنی Sabatini محلی پر از آرامش است. فواره‌ها، مجسمه‌ها و پرچین‌ها به همراه یک کاخ سلطنتی در پس زمینه، از Sabatini مکانی فوق‌العاده برای عکاسی ساخته است. می توانید با نشستن بر روی نیمکت‌ها یا پیک نیک بر روی چمن ها از داشتن یک بعد از ظهر آرام  لذت زیادی ببرید.

نکته‌ها:

  • اگر در ماه‌های جولای یا آگوست از این مکان دیدن کردید، به هیچ وجه جشنواره‌ی تابستانی هنر (Veranos de la Villa) را از دست ندهید. در طول این مدت می توانید از یکی از مشهورترین اوپراهای اسپانیایی (zarzuelas) لذت ببرید.

مادرید

مادرید

مادرید

مادرید

مادرید

گرن ویا (Gran Via)

گرن ویا (Gran Via)

گرن ویا شلوغ‌ترین معبر یا شاهراه شرق به غرب مادرید محسوب می شود که به طور حتم می توان آن را جذاب‌ترین خیابان این شهر هم نامید. این خیابان جایی است که می توانید  تئاتر های زیاد و فروشگاه‌های بین‌المللی معروف را در آن پیدا کنید. بازدید از این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

  • برای دیدنیکی از تئاتر‌های قدیمی نیازی نیست که در آن‌ها شرکت کنید، تنها کافی است به فروشگاهی مانند H&M سری بزنید که در یک اثر تئاتری حفاظت شده از گذشته واقع شده است.

مادرید

مادرید

مادرید

مادرید

مادرید

اطلاعات ضروری سفر به لیسبون

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

زبان رسمی: پرتغالی

واحد پول: یورو (EUR)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/۵۰ هرتز (دوشاخه‌های نوع C, F)

کد کشور: ۳۵۱+

کد شهری: ۲۲ (۰)

شماره‌های اضطراری: ۱۱۲

شماره دفتر اطلاعات گردشگری: ۳۹۳۴۷۲ ۲۲۳ ۳۵۱+

جهت رانندگی: راست

فرودگاه: فرودگاه فرانسیسکو سا کارنیرو (OPO)

وضعیت آب و هوایی

پورتو مانند شهرهای جنوبی آب و هوای مدیترانه‌ای ندارد. دمای هوای این شهر در سراسر طول سال معتدل است، به گونه‌ای که نه طی زمستان به نقطه‌ی انجماد می‌رسد و نه در تابستان خیلی گرم می‌شود. از اواخر پاییز تا اوایل بهار هوا تقریبا بارانی و دمای آن هم تا حدودی خنک‌تر است. اگر در این مدت به پورتو سفر کردید، بهتر است لباس مناسب و ضد آب و چتر به همراه داشته باشید. اگر در زمان‌های دیگر قصد سفر داشتید، با هوایی معتدل و آسمانی صاف روبرو خواهید بود، با این وجود چون شب‌ها دمای هوا کمی سرد می‌شود، توصیه می‌کنیم لباس مناسب هم در چمدانتان بگذارید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

اغلب مردم در طول تابستان که هوا در بهترین حالت خود قرار دارد، به پورتو سفر می‌کنند؛ بنابراین در این مدت با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد و قیمت انواع هتل هم در بالاترین حالت خود قرار دارد. از طرف دیگر زمستان را می‌توان فصل کم گردشگر نامید. در این فصل می‌توانید به راحتی، هتل‌های ارزانی پیدا کنید و حتی در آخر هفته‌ها هم با پیشنهادهای شگفت‌انگیزی روبرو شوید. پس اگر با بارش باران و روزهای ابری مشکلی ندارید، زمستان فصل خوبی برای سفر به این شهر خواهد بود.

هزینه‌های مرسوم

هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاق‌های اشتراکی و خصوصی به ترتیب باید ۱۰ تا ۲۵ و ۳۰ تا ۶۰ یورو هزینه بپردازید. اتاق‌های خصوصی به همراه دو تخت و حمام اجاره داده می‌شوند.

 اقامت در هتل

هتل‌های پورتو با وجود داشتن استانداردی اروپایی، قیمت‌های مناسبی دارند. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره          ۲۰ تا ۶۰ یورو

۲ ستاره          ۴۱ تا ۸۹ یورو

۳ ستاره          ۶۸ تا ۱۲۹ یورو

۴ ستاره          ۷۸ تا ۲۰۸ یورو

۵ ستاره          ۱۸۱ تا ۲۲۰ یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

غذا و نوشیدنی هم مانند هتل‌ها قیمت‌های متنوعی دارند و با کمی جستجو می‌توان غذایی ارزان میل کرد. در واقع پورتو برای خوش‌خوراک‌ها پیشنهاد زیادی به همراه دارد.

 صبحانه‌ی مقرون به صرفه: اغلب هتل‌ها اتاق‌هایشان را به همراه وعده‌ی رایگان صبحانه ارائه می‌دهند، اگر نه می‌توانید یک کافه‌ی محلی پیدا کنید (۳ تا ۶ یورو).

ناهار مقرون به صرفه: فست فودهای کوچکی در پورتو وجود دارد که شاید کمی دور باشند، اما قیمت‌های ارزانی دارند (۴ تا ۸ یورو).

 شام مقرون به صرفه: با فرض اینکه بخواهید وعده‌ی شام را مفصل میل کنید، می‌توانید رستوران‌هایی با آشپزهای بین‌المللی در سطح شهر پیدا کنید که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای طبخ می‌کنند (۷ تا ۱۵ یورو).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک غذایی (غربی یا آسیایی) علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۴۱  و ۳۰ یورو  تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی در پورتو

 آیروباس از فرودگاه تا مرکز شهر

۶ یورو

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۲۰ یورو

مترو از فرودگاه تا مرکز شهر

۱.۸۰ یورو

مترو از فرودگاه تا مرکز شهر (کارت عبور ۲۴ ساعته)

۶.۲۰ یورو

تراموا در سطح شهر

۲ یورو

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

ساندویچ francescinha میل کنید

Francescinha نوعی ساندویچ بزرگ و پر مایه است که یکی از غذاهای ویژه‌ی پورتو به شمار می‌رود و حدود ۷ یورو قیمت دارد. اگر از نظر بودجه محدودیت دارید، می‌توانید با مصرف این ساندویچ‌ها تا حدودی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

بیخیال تاکسی شوید

تاکسی‌ها در پورتو فوق گران محسوب می‌شوند و حتی برای چمدان‌هایتان هم هزینه طلب می‌کنند؛ بنابراین بهتر است تا حد ممکن از مترو و اتوبوس استفاده کنید.

یک کارت مترو تهیه کنید

اگر کارت عبور یک روزه به جای بلیط معمولی تهیه کنید، صرفه‌ی اقتصادی بهتری برایتان خواهد داشت.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در پورتو خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۱۰ تا ۲۵ یورو قیمت. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوستانی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه‌ها

روا سانتا کاترینا (Rua Santa Catarina)

سانتا کاترینا احتمالا سنتی‌ترین خیابان خرید در پورتو به شمار می‌رود. بخشی از این خیابان به خاطر ترافیک تعطیل شده است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت در اطراف قدم بزنید و مشغول تماشای فروشگاه‌های این ناحیه شوید. علاوه بر این، نیازی نیست حتما قصد خرید داشته باشید تا از سپری کردن وقتتان در این خیابان لذت ببرید، چرا که کافی‌شاپ‌های خوب، بناها و کلیساهای زیبا هم دلایل خوبی برای بازدید از این منطقه محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید خرید کنید، مشغول تماشای مردم محلی شوید و از دیدن ساختمان‌های قدیمی لذت ببرید، بازدید از خیابان سانتا کاترینا را از دست ندهید.

مناسب برای: خوش خوراک‌ها، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان خرید، عاشقان معماری و هنر

تماشای پرندگان در لیسبون

تماشای پرندگان

لیسبون

سواحل رودخانه‌ی تاقوس در لیسبون پایتخت زیبای پرتغال محلی است که مردم محلی و گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن پرندگانی بی نظیر به آن می‌آیند. مخصوصا زمانی که در زمستان در این شهر هستید حتما به تماشای پرندگان زیبایی نظیر فلامینگوهای صورتی، لک لک‌های براق ، مرغ باتلاق بنفش و هزاران گونه‌ی دیگر از پرندگان بروید. تمامی جاذبه های لیسبون در موارد بالا خلاصه نمی شود و شما قطعا برای بازدید از تمامی این مکان های زیبا به یک یا دو هفته نیاز خواهید داشت.

پارک فراواقع گرایانه ی بارسلون

پارک گوئل، پارک فراواقع گرایانه ی گائودی  | Parc Güell: Gaudí's Surrealist Park

رنگارنگ، شاداب و پر از جنب و جوش! این پارک با شکوه فراواقع گرایانه یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود که توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. این پارک که در بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شد به زیبایی منظره‌‌سازی شده و پر از عناصر معماری با سبک خاص خود گائودی است. این عناصر خلاقانه به وسیله قطعات سرامیکی رنگارنگ تزیین شده‌اند. از تراس طراحی شده در این مکان می‌توان پانورامایی از کل شهر و دریا را مشاهده کرد که گائودی خودش شیفته این منظره بود و خانه‌اش نیز در این نقطه از شهر قرار داشت. خانه موزه‌ی گائودی که توسط باغ‌های دلنوازی محصور شده است در همین‌جا شکل گرفته و مجموعه‌ای از آثار هنری و اسباب و اثاثیه طراحی شده توسط اوست.

پارک گوئل بارسلونا

سفر به قطب اجتماعی بارسلونا

 رامبلا: قطب اجتماعی بارسلونا | La Rambla

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا را می‌توان در لا-رامبلا (La Rambla)، یک خیابان وسیع پوشیده شده با سایه درختان که شهر قدیمی را به دو بخش تقسیم می‌کند یافت. رامبلا از میدان کاتالونیا که بنای زیبای رومانسک قرن دوازدهمی صومعه آنای مقدس در آن واقع شده تا خود بندرگاه کشیده شده است. این خیابان عریض با پیاده‌روهای وسیع، پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های رو باز است که این هارمونی آن را به یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های وقت‌گذرانی مردم تبدیل کرده است. در طول روز بسیاری از محلی‌ها را می‌بینید که در حال خرید روزانه خود در بازار بوکریا (Mercat de la Boqueria) هستند، بازاری رنگارنگ پر از میوه، سبزی و مواد غذایی دیگر. در شب نیز گروه‌هایی از دوستان و خانواده‌ها از هوای تازه و محیط سرزنده این خیابان استفاده می‌کنند. توریست‌ها اغلب می‌توانند از اجراهای خیابانی نیز لذت ببرند. بسته به ‌روز آن موزیک زنده و یا نمایش‌های پانتومیم در این مکان اجرا می‌شود.

در بخش شمال شرقی این خیابان به محله گوتیک محدود شده و کمی پایین‌تر «پلاسا ریال» (Plaça Reial)، میدانی با درختان نخل که با خانه‌های تاریخی محصور شده است. این بناها طاق‌هایی دارند که با مغازه‌ها، کافه و رستوران‌ها پر شده است. در وسط این میدان فواره‌ای از آنتونی گائودی نیز به چشم می‌خورد. یکی دیگر از بناهای مهم رامبلا، عمارت «پالائو گوئل» (Palau Güell) نام دارد که در سال ۱۸۸۶ توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. صاحب این خانه یکی از حامیان بزرگ هنر بود و این ساختمان را با سالن گنبدی بزرگش برای شعرخوانی و کنسرت‌های خصوصی ساخت. تمامی بنا با تزیینات با ارزشش، ثروت عظیم گوئل را بازگو می‌کند.

 لارامبلا بارسلونا

خیابان رو دو پَسی پاریس

خیابان رو دو پَسی | Rue de Passy

این خیابان در منطقه شیک و کلاسیک پاریس (منطقه ۱۶) قرار دارد. این خیابان، یک طرفه، باریک و به اندازه خسته کردن شما در انتهای خرید طولانی است! در اینجا تنوع زیادی از بوتیک‌ها وجود دارد و تقریباً می‌توانید هر چیزی را در آن پیدا کنید: کفش، لباس (تعداد زیادی فروشگاه لباس کودک)، اسباب‌بازی، اثاثیه، اقلام دکوری برای خانه، نانوایی، فست فودهای چینی و ... .

مراکز خرید پاریس

خیابان شانزلیزه | Champs Elysées

خیابان شانزلیزه | Champs Elysées

یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها! آیا می‌توان از این خیابان چشم پوشید؟ مطمئناً نه! شانز‌لیزه بسیار بزرگ بوده و نمایی زیبا از طاق نصرت در یک سر و میدان کونکورد در سر دیگرش را به شما هدیه می‌کند. اینجا در شب با نورهای شهر و چراغ ماشین‌ها بی‌نظیر می‌شود. برخی از مردم فکر می‌کنند این منطقه خیلی شیک و لوکس است، اما در واقع تنوع زیاد در فروشگاه‌های و همچنین جمعیتی که در اینجا قدم می‌زنند این خیابان را خاص کرده‌اند. شما می‌توانید اندکی از هر چیزی که ممکن است به دنبالش هستید مانند سینما، کافه، رستوران، کتاب، فروشگاه‌های DVD و CD، فروشگاه‌های پوشاک و یا سوپرمارکت‌های خوب و اسباب‌بازی فروشی را در اینجا پیدا کنید.

مراکز خرید پاریس