مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

اهمیت چای در ترکیه

چای ترکی

افرادی که با کشور ترکیه خیلی آشنا نیستند فکر می کنند که نوشیندنی ملی این کشور، قهوه است (بخاطر وجود قهوه ترک!) اما واقعیت این است که  چای، جز جدایی ناپذیری از فرهنگ ترک هاست. خانم ها، خانواده ها و دوستان معمولا در یک باغ کنار هم جمع می شوند و حین گپ زدن کنار هم چای می نوشند و مردان هم اغلب به چایخانه هایی می روند که در اکثر شهرها و روستاهای ترکیه، نقطه ای کانونی برای دور هم بودن هستند.

چاب ترکی

اگر به روزهای قبل ترکیه برگردید و دوران ارتباطات رو در رو بر گردید می بینید که مراسم صرف چای در دورهمی ها به این معنا است که دیگر نیازی به اینترنت، فیسبوک و هیچ وسیله ی  ارتباطی دیگری ندارید. هنوز هم که هنوز است، صرف چای در کنار دیگران در این کشور، اهمیت خیلی زیادی دارد طوریکه می تواند آغازگر یک روابط دوستانه ی قوی با بقیه ی افراد باشد.

چطور چای ترکی بنوشیم؟

در ترکیه، از استکان های کمر باریک شبیه گل های لاله برای صرف چای استفاده می شود. ترک ها هیچ وقت به چایشان شیر اضافه نمی کنند و در عوض آن را با ۲ حبه قند و یا تعداد بیشتری میل می کنند. پذیرایی از افراد با چای در ترکیه، زمانیکه به خانه ی هم می روند، خیلی مرسوم است علاوه بر این صرف چای آنقدر اهمیت دارد که یکدیگر را به مزارع چای دعوت می کنند و بیشتر، وعده ی ملاقاتشان را در آنجا می گذارند.

چایخانه هایی که در روستاها و در مراکز شهرهای وجود دارد، جایی برای گردهمایی آقایان هستند و ورود خانم ها به این مکان ها خیلی غیر عادی و غیر موسوم است.

چای ترک

فواید چای ترکی

نوشیدن چای ترکی در سفر به ترکیه علاوه بر اینکه یک تجربه ی اجتماعی است، فواید زیادی هم برای سلامنتی دارد. طبق تحققیاتی که در کشور هلند  شده است، چای سیاه به تنظیم کردن رگ های خونی قلب کمک می کند و در نتیجه احتمال  بروز سکته ها و یا حمله های قلبی را کاهش می دهد. علاوه براین، فلاوین هایی که در چای سیاه وجود دارد کلسترول را در بدن پایین می آورد و به ثابت ماندن متابولیسم و سوخت و ساز در بدن و کاهش ریسک ابتلا به دیابت، کمک زیادی می کند.

چطور چای ترکی درست کنیم؟

معمولا در ترکیه از قوری هایی که به آنها caydanlik گفته می شود، برای درست کردن چای ترکی استفاده می شود. اول کتری بزرگتر برداشته شده و روی اجاق گاز گذاشته می شود تا آب داخل آن به جوش بیاید و بعد ۲ پیمانه چای ترکی برداشته شده و در قوری ریخته می شود تا با آب جوشان قاطی شود و تقریبا باید ۱۰ دقیقه بماند. بعد از ۱۰ دقیقه، در استکان های کمر باریکی چای ریخته شده و با شکر و یا حبه های قند سرو می شود.

درست کردن چای ترکی

نظرات  (۱)

  • حمید رحیمی
  • سلام وبلاگتون حرف نداره بخصوص مطالبی که راجب تور استانبول میزارین.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی