مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

راهنمای سفر به بروکسل؛ بلژیک

با وجود تمام جذابیت غیرقابل‌انکاری که بروکسل دارد، بسیار پیش می‌آید که توسط مسافران اروپایی نادیده گرفته می‌شود. در مقایسه با بیشتر شهرهای اروپایی می‌توان کمی آنرا گران توصیف کرد و متاسفانه برای کسانی که محدودیت بودجه دارند، انتخاب‌های زیادی وجود ندارد. با این حال سعی کرده‌ایم تا حد امکان راهنمایی‌های لازم را در این مطلب که برای سفری ۲ تا ۳ روزه تنظیم شده است، ذکر کنیم.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰- زبان رسمی و رایج: هلندی و فرانسوی واحد پول رسمی: یورو وب‌گاه رسمی: www.brussels.irisnet.be/فرودگاه: ‌Brussels Airport (BRUU)

وضعیت آب و هوایی

بروکسل در تمام طول سال، آب و هوایی نسبتا معتدل دارد. تابستان‌ها واقعا گرم است، آنقدر که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. اما زمستان‌ها برف بسیار کمی می‌بارد و دمای هوا خیلی به زیر نقطه‌ی انجماد نمی‌رسد. باران در همه‌ی طول سال به میزان تقریبا ثابتی می‌بارد و به جای بارش شدید و یکباره، معمولا به صورت نم نم مداومی است که ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

قیمت انواع هتل در بروکس می‌تواند در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی تا حد زیادی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد. بروکسل شهری تجاری و اداری بدون فرصت‌های گردشگری زیاد است، بنابراین، اغلب در آخر هفته‌ها و در طول ماه‌های جولای و اگوست، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند، دست کم برای هتل‌های سطح متوسط و لوکس چنین اتفاقی می‌افتد. گاهی‌اوقات اگر زمان درستی را انتخاب کرده باشید، می‌توانید در چنین هتل‌هایی با قیمت‌های خوبی اتاق اجاره کنید. با این وجود هتل‌های ارزان‌تر در تمام طول سال تغییرات قیمتی فاحشی را شاهد نیستند. این هتل‌ها در ماه‌های ژانویه تا مارس در ارزان‌ترین حالت خود قرار دارند.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

هاستل‌های زیادی در بروکس وجود ندارد و همان تعداد هم قیمت‌هایی چندان ارزانی ندارند. برای یک شب اقامت در اتاقی خوابگاهی باید انتظار پرداخت ۲۵ یورو (۱۰۹,۸۹۷ تومان) و برای یک شب اقامت در اتاقی خصوصی باید انتظار پرداخت هزینه‌ای حدود ۶۰ یورو (۲۶۳,۷۵۴ تومان) را داشته باشید.

هزینه‌ی اقامت در هتل

همانطور که گفتیم، هتل در بروکسل گران است، مگر اینکه در اخر هفته‌ها و ماه‌های خاصی از سال به این شهر سفر کنید، اگر بتوانید برنامه‌ی سفرتان را تطابق دهید، بدون شک ارزش جستجو برای پیدا کردن هتلی مقرون‌به‌صرفه را خواهد داشت. در هر صورت اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل، براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود: ۱ ستاره         ۳۵ تا ۶۰ یورو ( ۱۵۳,۸۵۶ تا ۲۶۳,۷۵۴ تومان) ۲ ستاره         ۵۱ تا ۹۷ یورو ( ۲۲۴,۱۹۱ تا ۴۲۶,۴۰۲ تومان) ۳ ستاره         ۴۲ تا ۱۷۰ یورو ( ۱۸۴,۶۲۸ تا ۷۴۷,۳۰۲ تومان) ۴ستاره          ۷۱ تا ۲۱۱ یورو ( ۳۱۲,۱۰۹ تا ۹۲۷,۵۳۴ تومان) ۵ ستاره         ۱۳۴ تا ۲۵۴ یورو ( ۵۸۹,۰۵۰ تا ۱,۱۱۶,۵۵۷ تومان)

متوسط قیمت مواد غذایی

متاسفانه قیمت انواع غذا و نوشیدنی در این شهر کاملا گران و دارای استانداردهای محلی است. به خصوص اگر در رستوران‌های خوب نزدیک مرکز شهر توقف داشته باشید، این گرانی ملموس‌تر خواهد بود. صبحانه: اغلب هتل‌ها و هاستل‌های این شهر وعده‌ی صبحانه را هم ارایه  می‌دهند، اما در غیر این صورت می‌توانید در کافه‌های محلی که در اغلب نقاط توریستی شهر قرار دارند، غذاهای خوبی با قیمت‌های معقول‌تری پیدا کنید. (۴ تا ۷ یورو) (۱۷,۵۸۴ تا ۳۰,۷۷۱ تومان) ناهار: پیدا کردن یک وعده غذای ارزان در برخی نواحی بروکسل می‌تواند چالش برانگیز باشد. (۶ تا ۱۰ یورو) (۲۶,۳۷۵ تا ۴۳,۹۵۹ تومان) شام: رستوران‌های نزدیک میدان اصلی ممکن است بسیار گران باشند، پس بهتر است مقداری قدم بزنید و کمی دورتر رستوران‌های ارزان‌تری پیدا کنید. (۸ تا ۱۵ یورو) (۳۵,۱۶۷ تا ۶۵,۹۳۸ تومان) مک دونالد بیگ مک: خوشبختانه، مک‌دونالدهای بروکسل، در نوع خود از ارزان‌ترین‌ها به شمار می‌روند. (۳.۹۰ یورو) ( ۱۷,۱۴۴ تومان) وافل بلژیکی (نوعی نان): در سراسر شهر می‌توان چرخ دستی‌هایی را مشاهده کرد که انواع مختلفی از این نان را به فروش می‌رسانند. (۱.۵ تا ۳ یورو) (۶,۵۹۴ تا ۱۳,۱۸۸۸ تومان) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۷۸ و ۵۹ یورو (۳۴۲,۸۸۰ و ۲۵۹,۳۵۸ تومان)تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست‌کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی در بروکسل

سیستم حمل و نقل عمومی در بروکسل دارای زیرساخت‌های باکیفیت و قابل اعتمادی است که از وسایل نقلیه‌ی اصلی همچون مترو، تراموا، اتوبوس و قطار پشتیبانی می‌کند. این سیستم ایمن، کارآمد و مطمئن بیشتر نقاط شهر را پوشش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برساند. خوشبختانه اغلب وسایل نقلیه این شهر از یک نوع بلیط مشابه استفاده می‌کنند که همین موضوع استفاده از این شبکه را راحت‌تر کرده است. اصلی‌ترین بلیط jump نام دارد که امکان سفر در سیستم درون‌شهری را برای ۱ ساعت فراهم می‌کند. این نوع بلیط را می‌توان برای یک گروه ۵ تا ۱۰ نفره هم خریداری کرد. مترو: سیستم زیرزمینی بروکسل، یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های سفر در این شهر به شمار می‌رود که اغلب نقاط توریستی و عمده‌ را پوشش می‌دهد. جمعا ۴۴ خط مترو وجود دارد که مشغول خدمات‌دهی هستند. مترو به صورت مکرر و هر ۳ دقیقه یک بار در ساعات شلوغ و هر ۱۰ دقیقه یک بار بعد از ساعت ۸ صبح و در نهایت هر ۵ دقیقه یک بار در آخر هفته‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کند. برای خرید بلیط می‌توانید از دستگاه‌های مخصوصی که درون ایستگاه‌ها تعبیه شده‌اند، استفاده کنید. بهتر است قبل از سوار شدن، بلیط خود را در این دستگاه‌ها تایید کنید. درِ مترو به صورت اتوماتیک باز نمی‌شود، پس مطمئن شوید قبل از حرکت مترو دکمه‌ی روی در را فشار دهید. اتوبوس: اگر نقطه‌ی حرکت و مقصدتان به ایستگاه مترو نزدیک باشد، استفاده از  اتوبوس‌های این شهر راحت هستند. وسایل نقلیه در هر ایستگاه دارای جدول زمانی هستند، به علاوه اینکه مانند مترو به طور مکرر توقف ندارند، بنابراین بهتر است قبل از منتظر ماندن، جدول زمانی آن‌ها را بررسی کنید تا از زمان توقفشان آگاه شوید. بلیط‌ها را می‌توان از رانندگان خریداری کرد که برای مترو و تراموا هم کاربرد دارند. البته یادتان باشد اگر بلیط را از ایستگاه‌های مترو تهیه کنید، ارزان‌تر آب می‌خورند. تراموا: ترامواها مشابه اتوبوس‌ها و مترو هستند فقط از مترو نسبتا کندتر حرکت می‌کنند و کمی بیشتر از اتوبوس‌‌ها در دسترس هستند. این موضوع بستگی به مسیر شما دارد که از تراموا استفاده کنید یا اتوبوس و مترو. خطوط تراموا در طول خیابان حرکت می‌کنند و گاهی با مسیر حرکت اتومبیل‌ها تداخل دارند، چرا که در برخی از خیابان‌های باریک فضای کافی وجود ندارد. زمان رسیدن، حرکت و توقف هر تراموا در ایستگاه‌های مربوطه مشخص است. به علاوه در هر ایستگاه نقشه‌ وجود دارد که می‌تواند برایتان مفید باشد. کرایه‌ها:

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                       ۳۵ یورو (۱۵۳,۸۵۶ تومان)
قطار از فرودگاه تا مرکز شهر                        ۸.۵ یورو (۳۷,۳۶۵ تومان)
اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر                 ۴.۵ تا ۶ یورو (۱۹,۷۸۲ تا ۲۶,۳۷۵ تومان)
هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در سطح شهر               ۸ تا ۱۰ یورو (۳۵,۱۶۷ تا ۴۳,۹۵۹ تومان)
مترو یا اتوبوس در سطح شهر               ۲ تا ۲.۵ یورو (۸,۷۹۲ تا ۱۰,۹۹۰ تومان)
MOBIB کارت ۵ سفره                              ۸ یورو (۳۵,۱۶۷ تومان)
MOBIB کارت ۱۰ سفره                              ۱۴ یورو (۶۱,۵۴۳ تومان)
MOBIB کارت ۲۴ ساعته/ تعداد سفر نامحدود                              ۷.۵ یورو (۳۲,۹۶۹ تومان)
MOBIB کارت ۴۸ ساعته/تعداد سفر نامحدود                              ۱۴ یورو (۶۱,۵۴۳ تومان)
MOBIB کارت ۷۲ ساعته/تعداد سفر نامحدود                              ۱۸ یورو (۷۹,۱۲۶ تومان)

نکته: MOBIB نوعی جیب کارت پلاستیکی است که در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، تراموا و قطار (به جز خطوط ۲۱/۱۲ بین ناتو و فرودگاه  بروکسل و همچنین اتوبوس‌های ویژه‌ی شب) اعتبار دارد.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

غذای روز میل کنید

رستوران‌های زیادی وجود دارند که ظرف غذای روز یا منوی ثابتی را به خصوص در وقت ناهار به قیمتی کمتر به فروش می‌رسانند. پس فرصتی مناسب است تا مقداری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

سیب‌زمینی سرخ کرده بلژیکی میل کنید

سیب‌زمینی سرخ کرده به عنوان یک میان‌وعده یا حتی غذای کامل، قیمتی ارزان دارد. سیب‌زمینی سرخ کرده بلژیکی به همراه مایونز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دوچرخه اجاره کنید

از آنجا که کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی در بروکسل گران است، اجاره دوچرخه انتخابی پاک و ارزان است. اگر مقصدتان خیلی طولانی نیست، برای این کار درنگ نکنید.

تخفیف دانشجویی بگیرید

دانشجویان می‌توانند با ارایه کارت دانشجویی برای بازدید از بیشتر جاذبه‌های گردشگری این شهر، تخفیف قابل ملاحظه‌ای دریافت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی