مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

سفر به قطب اجتماعی بارسلونا

 رامبلا: قطب اجتماعی بارسلونا | La Rambla

قلب زندگی اجتماعی بارسلونا را می‌توان در لا-رامبلا (La Rambla)، یک خیابان وسیع پوشیده شده با سایه درختان که شهر قدیمی را به دو بخش تقسیم می‌کند یافت. رامبلا از میدان کاتالونیا که بنای زیبای رومانسک قرن دوازدهمی صومعه آنای مقدس در آن واقع شده تا خود بندرگاه کشیده شده است. این خیابان عریض با پیاده‌روهای وسیع، پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های رو باز است که این هارمونی آن را به یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های وقت‌گذرانی مردم تبدیل کرده است. در طول روز بسیاری از محلی‌ها را می‌بینید که در حال خرید روزانه خود در بازار بوکریا (Mercat de la Boqueria) هستند، بازاری رنگارنگ پر از میوه، سبزی و مواد غذایی دیگر. در شب نیز گروه‌هایی از دوستان و خانواده‌ها از هوای تازه و محیط سرزنده این خیابان استفاده می‌کنند. توریست‌ها اغلب می‌توانند از اجراهای خیابانی نیز لذت ببرند. بسته به ‌روز آن موزیک زنده و یا نمایش‌های پانتومیم در این مکان اجرا می‌شود.

در بخش شمال شرقی این خیابان به محله گوتیک محدود شده و کمی پایین‌تر «پلاسا ریال» (Plaça Reial)، میدانی با درختان نخل که با خانه‌های تاریخی محصور شده است. این بناها طاق‌هایی دارند که با مغازه‌ها، کافه و رستوران‌ها پر شده است. در وسط این میدان فواره‌ای از آنتونی گائودی نیز به چشم می‌خورد. یکی دیگر از بناهای مهم رامبلا، عمارت «پالائو گوئل» (Palau Güell) نام دارد که در سال ۱۸۸۶ توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. صاحب این خانه یکی از حامیان بزرگ هنر بود و این ساختمان را با سالن گنبدی بزرگش برای شعرخوانی و کنسرت‌های خصوصی ساخت. تمامی بنا با تزیینات با ارزشش، ثروت عظیم گوئل را بازگو می‌کند.

 لارامبلا بارسلونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی