مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در بلژیک

بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه‌ اروپا است. از موزه‌ سلطنتی باژیک دیدن کنید. این موزه شامل مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها است. میدان مرکزی بروکسل با تنوعی از انواع کافی‌شاپ‌ها، مغازه‌های شکلات فروشی و تالار شهر را از دست ندهید. تا می‌توانید شکلات بخورید! 

بروکسل

شهر خنت (Ghent)

شهر خنت عموما با شهر‌های دیگر بلژیک مقایسه می‌شود. این شهر دانشگاهی بسیار جذاب است، اما تعداد کمی توریست از این شهر بازدید می‌کنند. ماه جولای بهترین زمان برای بازدید از خنت است، زیرا در ماه جولای فستیوال شهر خنت، بزرگ‌ترین فستیوال اروپا، برگزار می‌شود. فستیوالی که در آن موسیقی، غذا و سرگرمی‌های خیابانی به وفور یافت می‌شود.

شهر خنت در بلژیک

دشت فلاندرز 

دشت فلاندرز جایی است که طی جنگ جهانی اول نزدیک به نیم میلیون نفر در آن‌ کشته شدند. در این دشت قبرستان‌های زیادی برای کشته‌شدگان وجود دارد که یاد و نام تمام آن‌ها را حتی با ملیت‌های مختلف نگه می‌دارد. گردشگران با بازدید از موزه‌ ایپر (Ypres) می‌توانند به خوبی وضع و حال سربازان را در جنگ جهانی اول درک کنند. 

دشت فلاندرز در بلژیک

غذا خوردن

در کشوری کوچک همانند بلژیک انواع کمی از غذا‌های آشپزخانه‌ای وجود دارند، اما غذا‌های موجود بهترین هستند. کلوچه‌های نیم‌پز، شکلات و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ بلژیکی مواردی هستند که در هر خیابان با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شوید. در بلژیک تا می‌توانید غدا‌های خوشمزه را بخورید.

شهر بروژ (Bruges)

با وجود معماری بی‌نظیر و سرگرمی‌های مختلف، بروژ شهری است که حتما باید از آن دیدن کنید. از میان مکان‌های دیدنی بسیار، می‌توان از تالار شهر با معماری قرن ۱۴، برج بلفری (Belfry Tower)، کلیسای جامع ناجی مقدس، بازار‌ها و کانال‌های آب به‌عنوان مهم‌ترین‌ها نام برد. کالین فارل در یکی از فیلم‌هایش از بروژ به‌عنوان جهنم یاد می‌کند، اما این قضاوتی اشتباه است و این شهر بسیار زیباست. حتما از این شهر توریستی و زیبا دیدن کنید. به خاطر داشته باشید به دلیل بزرگی شهر و تعداد زیاد مکان‌های دیدنی، اگر تنها سفر کنید ممکن است کسل و خسته شوید. 

شهر بروژ

قلعه‌ها

در بلژیک در هر مایل مربع یک قلعه وجود دارد که در جهان بی‌نطیر است. در کل حدود ۳۰۰۰ قلعه در سراسر کشور یافت می‌شود که تصمیم‌گیری برای انتخاب و بازدید کمی سخت است. قلعه‌ بویلون (Castle of Bouillon) در آردنس (Ardennes) یکی از زیبا‌ترین قلعه‌ها است. دیگر قلعه‌های زیبا می‌توان از گراوان‌استین (Gravensteen) و بیرسل (Beersel) نام برد.

قلعه‌ی بویلون

شهر آنتورپ (Antwerp)

آنتورپ دومین شهر بزرگ بلژیک است و برای خرید بسیار مناسب است. گردشگران می‌توانند در این شهر از انواع غذا‌های خوشمزه لذت ببرند. همچنین کسانی‌ که به هنر علاقه‌مندند می‌توانند از موزه‌ هنر‌های سلطنتی بلژیک با کلکسیونی بزرگ از آثار هنرمندان معروف مانند کار‌های فلمیش مسترز (Flemish Masters)، دیدن کنند.

شهر آنتورپ در بلژیک

شهر واترلو (Waterloo)

در مکانی که نبرد معروف واترلو در‌گرفته بود، مجسمه‌ شیری با ۲۲۶ پله به‌عنوان بنای یادبود قرار دارد. دیگر جاذبه‌های دیدنی مربوز به این نبرد، موزه‌ ولینگتون (Wellington) و کلیسای ماتولیک سنت جوزف هستند.

شهر واترلو

جنگل آردنس

این جنگل برای اسکی و کوه‌نوردی مناسب است. در کنار موارد ورزشی، در این جنگل گوشت خوبی نیز وجود دارد. جانوران شکاری، گراز وحشی، گوشت گوزن، گوشت ران دودی از انواع گوشت‌های این‌ منطقه هستند.

جنگل آردنس در بلژیک

کلیسای جامع نوتردام 

کلیسای جامع بانوی ما در شهر تورنه (Tournai) یکی از بهترین مثال‌های معماری رومی است. این کلیسا همچنین در یونسکو به‌عنوان یک اثر زیبای قدیمی به ثبت رسیده است. این کلیسا شامل ۵ برج با شیشه‌هایی رنگی است و در آن نقاشی‌هایی از پل روبنز و جیکوب جردن به چشم می‌خورد.

کلیسای جامع بانوی ما

باغ وحش آنتورپ

این باغ وحش در مرکز شهر آنتورپ و نزدیک ایستگاه قطار، مکان مناسبی برای گذراندن بعد‌از‌ظهری دلنشین است. این باغ وحش در سال ۱۸۴۳ تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باغ وحش‌های جهان است. چیز‌های زیادی در این باغ وحش به نماشی گذاشته می‌شوند، همچنین باغچه‌های غیرمعمول و مجسمه‌هایی از حیوانات مختلف دارد. 

باغ وحش آنتورپ در بلژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی