مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

سفر به آگورا یونان

 آگورا: خرابه‌های بازار باستانی | Agora

آگوراهای باستانی، بازارها و مراکز جریانِ زندگی در آتن باستان بوده‌اند؛ برای دیدن یک دورنما تأثیرگذار از یک آگورا در راستای دیوار شمالی آکروپولیس پیش بروید. بهترین نقطه برای ورود به آگورا، دروازه شمالی آن در خیابان آدریانو (Adrianoú) در نزدیک کلیسای سنت فلیپ است. واژه‌ی یونانیِ آگورا به معنی جمع شدن و نطق کردن، نشانگر مکانی است که برای سخنرانی و گفتگو‌های عمومی به کار می‌رفته است. آگوراها مکانی برای دولت و تجارت به شمار می‌رفتند و علاوه بر آن مکانی برای تصمیم‌گیری مدنی بودند. رویداد‌های ورزشی و همچنین اجراهای تئاتر در این اماکن برگزار می‌شد. یکی از ویژگی‌های جالب و منحصر به آگورا ایوان سرپوشیده شاهی (شاه‌نشین) 18 متری آن است، این ایوان سرپوشیده شاه‌نشین ِ قرن شش پیش از میلاد می‌تواند صحنه‌ی محاکمه سقراط در 399 پیش از میلاد نیز باشد.

گردشگران می‌توانند در پیاده راه آگورا تا بالای تپه آگورا را قدم بزنند. در بالای تپه در خیابان 24‌ام آندریانو (Andrianou) منظره‌ی حیرت‌انگیز معبد هفائوستس (Hephaistos) قرار دارد. این معبدِ دوریکِ قرن پنجمی پیش از میلاد، یکی از بهترین بناهای محافظت شده در بین معابد یونان باستان است و در امان ماندنش را وامدار تبدیلش به یک کلیسای مسیحی است. این معبد با طرحی از دوران کلاسیک با شش ردیف 13 ستونی و گچ‌بری‌های پیش‌ساخته به نظر می‌رسد از معبد پارتنون الگو‌برداری شده است. در مقابل این آگورای رومی، تنها 16 متر آن طرف‌تر، محل کتابخانه‌ی باستانیِ هادریان (Hadrian) قرار گرفته، مجموعه‌ای از بناها که توسط امپراتور هادریان پس از سال 1322 میلادی یافت شد.

آگورا یونان - آتن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی