مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

خیابان نِوسکی، معروف‌ترین خیابان روسیه

خیابان «نِوسکی»، معروف‌ترین خیابان روسیه، به خاطر معماری ظریف ساختمان‌هایش شهرت زیادی دارد. کاخ‌ها، یادمان‌های تاریخی، مغازه‌ها و رستوران‌ها در دو طرف این بلوار پراکنده شده‌اند.

 

بلوار معروف «نوسکی» (Nevsky Prospekt) در سن پترزبورگ، توسط معماری فرانسوی به نام «الکساندر ژان باتیست لوبلون» (Alexandre Jean Baptiste LeBlond) که توسط پتر کبیر استخدام شده بود، در سال ۱۷۱۸۸ طراحی گردید. این معمار، مسئولیت طراحی تعدادی ساختمان و بلوار دیگر را هم به عهده داشت. بلوار نوسکی از دل هزاران درخت قطع شده که زمانی محل زندگی گرگ‌ها بودند متولد شد.

در سال‌های اول، خیابان بسیار مستعد آب گرفتگی و سیل بود و گاهی تنها با قایق می‌شد از آن عبور کرد تا پای پیاده. در نهایت اما این خیابان به خاطر خانه‌های درخشان و باشکوهی که در سرتاسر مسیر ادامه داشتند شهرت پیدا کرد. خیابان نوسکی از اداره نیروی دریایی شروع شده و تا صومعه امتداد می‌یابد. در اواخر قرن نوزدهم املاک این ناحیه جزو گران‌ترین املاک کشور به شمار می‌رفتند و دفتر مرکزی بانک‌ها و انستیتوهای مالی متعددی در آن استقرار یافتند.

خیابان نوسکی سن پترزبوزگ

نام خیابان نوسکی از قهرمانی قرن سیزدهمی گرفته شده که ارتش‌های آلمانی و سوئدی‌ را که به کشور حمله کرده بودند شکست داد. او بعدها در زمره قدیسین قرار گرفت و پیکرش در صومعه‌ای که در انتهای این خیابان قرار دارد دفن شده است. خیابان نوسکی به مرور زمان تبدیل به جایی شد که افراد متمول و شناخته شده در آن زندگی می‌کردند. چهره‌های شناخته شده‌ای مانند «چایکوفسکی»، «نیکولای کورساکوف» و «نیکولای گوگول» نویسنده شهیر روسی از این دست افراد بودند.

خیابان نوسکی سن پترزبوزگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی