مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

معرفی تور شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

شهر سوخته آیوتایا یک شهر تاریخی در بانکوک تایلند است که در سال ۱۳۵۰ میلادی ساخته شد و بیش از ۴ قرن به عنوان  پایتخت تایلند بوده است. قرن شانزدهم را می توان اوج قدرت ، ثروت و فرهنگ آن در نظر گرفت به طوری که در قرن هفدهم عنوان یکی از ثروتمند ترین شهر های آسیا را به خود اختصاص داد.

 

در آن زمان حتی قلمرو آن از لائوس ، کامبوج و برمه کنونی بیشتر گسترش یافته بود. ارتباط با لوئی چهاردهم ، پادشاه فرانسه ، یکی از نشانه های قدرت حکومت آیوتایا به  شمار می رفت. در  زمان خود به عنوان مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی و یکی از بزرگ ترین شهر ها در جهان شناخته شده بود. در سال ۱۷۶۷ میلادی سی و سه تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف در آن جا حکومت می کردند. پس از سوخوتای دومین پایتخت سیام بود تا اینکه در اواسط قرن هجدهم مورد حمله ارتش برمه قرار گرفت و توسط آنان تخریب شد و در آتش سوخت تا به فتح آنان درآمد.

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

معماری به کار رفته در شهر تاریخی آیوتایا بانکوک که هنر دوستان زیادی را به آن جا برای دیدن شگفتی هایش می کشاند ، ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای می باشد. کشور تایلند موفق به ثبت شهر سوخته تاریخی و زیبای آیوتایا در فهرست آثار جهانی یونسکو در سال ۱۹۹۱۱ شد. این شهر در هشتاد و نه کیلو متری شمال بانکوک قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

از آن جایی که تایلند و خصوصا بانکوک مظهر معابدی زیبا و تاریخی هستند ، در زمانی که این شهر به وجود آمد  نیز بیش از چهار صد معبد در آن ساخته شد. البته آنچه امروزه از آن ها باقی است تنها مجموعه ای از معابد و بودا هایی تقریبا ویران و تخریب شده است. این جاذبه گردشگری تایلند این روزها میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

  • سجاد بوستانی

تایلند

تور پوکت

پاتایا

گردشگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی