مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

جاذبه های گردشگری تایلند (جزیره فی فی )

تایلند از جمله کشور های بسیار زیبا و  پر از جاذبه های طبیعی و مصنوعی است. روزانه گردشگران و توریستان زیادی کشور  خود را برای دیدن  تایلند ترک می کنند.  یکی از جاذبه های توریستی بسیار زیبا و پر طرفدار این کشور آسیای جنوب شرقیجزیره فی فی در پوکت است در این مقاله به اختصار در مورد این جزیره توضیح داده خواهد شد.

جزیره فی فی پوکت

جزیره فی فی پوکت

جزایر  شش گانه فی فی جزء زیبا ترین جزیره های گرمسیری جهان شناخته می شود و از اصلی ترین جاذبه های جنوب شرق آسیا است. سرتاسر این جزیره با صخره هایی از جنس آهک پوشیده شده است. همچنین این جزیره ها پر از ساحل های زیبای  شنی و غار های پنهانی است که باید کمی حوصله و وقت برای کشف آن ها بگذارید.

جزایر شش گانه فی فی دو جزیره اصلی دارد که یکی از آن ها بدون سکنه است و با نام phi phi lei  شناخته می شود و در دیگری مسلمانان جنوب تایلند اسکان کرده اند و مردم دنیا آن را به نام phi phi Don   می شناسند.  از اصلی ترین ویژگی های این جزایر می توان به این موضوع اشاره کرد که هیچ وسیله نقلیه ی موتوری ای در این جزایر وجود ندارد.

جزیره فی فی پوکت

جزیره فی فی پوکت

علاوه بر طبیعت بی نظیر جزایر فی فی پوکت ، آب و هوای فوق العاده و مناظر منحصر به فرد که فی فی را به یکی از مجذوب کننده  ترین نقاط تایلند تبدیل کرده است، تفریحات مختلفی مثل: شنا، قایق سواری، جت اسکی، صخره نوردی و غواصی در سواحل مرجانی اعجاب انگیز از دیگر جاذبه های فی فی محسوب می شود.

در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت جزایر شش گانه فی فی که از زیباترین جاهای دیدنی تایلند محسوب می شوند، قرار گرفته اند؛ قایق های تند رو این ۴۸۸ کیلومتر را طی یک ساعت طی می کنند و گردشگران را به این جزایز خارق العاده می رسانند.  شما حتی در این فاصله یک ساعته می توانید در مسیر جزیره پوکت تا جزایر شش گانه فی فی تنی به آب بزنید اما نباید فراموش کنید شنا کردن در صخره های فی فی بسیار لذت بخش تر است و احتمالا  این شنا کردن یکی از بهترین اب تنی های تمام عمرتان خواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر شد غار های پنهان زیادی در جزایر شش گانه ی فی فی وجود دارد که  یکی از بزرگ ترین آن ها غاری با مساحت ۳.۲ کیلومتر مربع به نام Viking cave است که یکی از جاذبه های اصلی این جزایر محسوب می شود.  مایا بای یکی دیگر از جاذبه های رویایی این جزیره است که پر از مرجان های زیبا و ماهی های رنگارنگ است و زندگی رنگارنگ زیر آب را به شما نشان می دهد و چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از دیگر جاذبه های این جزایر شش گانه می توان به ساحل میمون ها ، خلیج لوساما و پیله لاگون اشاره کرد.

شما می توانید با یک قایق پارویی کوچ در دل این دنیای اسرار آمیز سفر کنید و هیجان هایی مثل صخره نوردی، سر خوردن از روی طناب از ارتفاع  ۲۰۰ متری بر روی رودخانه،موتور سواری با موتور های چهار چرخ در جنگل و… را تجربه کنید. همچنین شما می توانید در جنگ های زیبای این جزایر شش گانه که عالی ترین نمونه از جنگل های گرمسیری جنوب شرقی آسیا است پیاده روی کنید و  زیبایی های طبیعت را در یک سفر ببینید. هرچند لازم به ذکر است سفر به جزایر شش گانه فی فی به این علت که پرواز مستقیم از ایران ندارد  جزء سفر های گران قیمت محسوب می شود ولی برای کسانی که اهل سفر هستند دیدن از این همه زیبایی ارزشمند تر است.

 

  • سجاد بوستانی

تایلند

تور پوکت

پاتایا

گردشگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی