مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

جاذبه های گردشگری استانبول (حمام خرم سلطان)

در شهر زیبای استانبول چندین حمام تاریخی و قدیمی وجود دارد که معروفترین آنها حمام خرم سلطان در ایاصوفیا می باشد . این حمام بسیار زیبا و بسیار قدیمی مب یاشد . معماری بی نظیری دارد که چشم را به خود خیره می کند. حمام خرم سلطان در میدان سلطان احمد واقع شده است .این حمام در زمان سلطان سلیمان پادشاه عثمانی برای استفاده همسر ش حرم سلطان ساخته شده است .آرامگاه او در مسجد سلیمانیه، استانبول می باشد .

 

 Bath roxelana Istanbul (4)

مذهب او در ابتدا در کلیسای ارتدوکس شرقی غسل تعمید داده شده بود . ولی بعداً به دین مقدس اسلام پیوست.
خرم سلطان به نام های گل بهار –روکسلانا- الکساندرا – آناستازیا – لیسوفسکا مشهور بوده است و البته بیش از همه الکساندرا و خرم معروف می باشد . به دلیل معروفیت و زیبایی و قدمت حمام حرم سلطان تعداد زیادی توریست از آن دیدن می کنند .این حمام شاهانه بسیار زیبا با معماری های زمان عثمانی که در آن به کار رفته را باید از آثار بر جا مانده و بسیار معروف دانست. این حمام در میان جاذبه های گردشگری ترکیه شهرت خاصی دارد.
حمام های ترکیه بسیار جالب می باشند و هرکدام در زمان خودشان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند. و در حال حاضر هم با توجه به قدمتشان به یک جاذبه فرهنگی توریستی درآمده اند.حمام حرم سلطان در ایاصوفیا نیز جزئ آثار باستانی و آثار دیدنی ترکیه به شمار می آید .
این حمام قدیمی زیبا و با شکوه یک بار، باز سازی شده است. و بعد از آن به عنوان مکان تاریخی توریستی در آمده است.
خرم سلطان یکی از قدرتمندترین زنان در تاریخ عثمانی و از چهره‌های مشهور در دوران معروف به سلطنت زنان بوده است.
او از طریق همسرش، قدرت بسیاری کسب کرد و نقش فعالی در سیاست‌های آن زمانِ عثمانی بازی کرد. از سیاست هایی زیرکانه و باتجربه او در امور مملکت استفاده می شده است.از زمانی که سریال حریم سلطان ساخته شد این حمام نیز مشهور شد و جنبه ی توریستی پیدا کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی