مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه,بازار استانبول

مراکز خرید استانبول و خرید از ترکیه

بازدید از تنگه بسفر در استانبول

تنگه بسفر باریکه آبی است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند. این تنگه دو قاره  اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند و شهر استانبول در دو طرف این تنگه واقع شده است. طول متوسط این تنگه 30 کیلومتر و عرض آن بین ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر می باشد. تنگه بسفر از لحاظ ارتفاع از دریای سیاه پایین تر و از دریای مرمره بالاتر است به همین دلیل جریان آب از دریای سیاه به سمت دریای مرمره است به طوری که طبق مطالعات انجام شده سالانه حدود 660 میلیارد متر مکعب آب دریای سیاه از طریق تنگه بسفر تخلیه و به دریای مرمره میریزد.این تنگه یکی از جاذبه های دیدنی استانبول است و مسافران تور استانبول با قایق به تماشای اطراف تنگه میپردازند. در ساحل تنگه بسفر ویلاها، کاخ ها و قلعه های سنگی دیدنی وجود دارد که از تماشای آن ها لذت خواهید برد.گردشگران تور استانبول می توانند از رستوران های مختلف موجود در ساحل این تنگه انواع غذاهای خوشمزه محلی و دریایی را میل کنند.

تنگه بسفر

















محال است که شما قصد رفتن و دیدن استانبول را داشته باشید اما کسی به شما پیشنهاد یک سفر نیمروزی به تنگه بسفر را ندهد. این تنگه یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی در استانبول است که شما می توانید از آن در یک دیدار ۷ یا ۸ ساعته، بهره ببرید. تنگه بسفر در واقع همان تنگه ای است که مرز اروپا و آسیاست.

تنگه بسفر استانبول

در این تنگه می توانید همچون اهالی این بخش و سایر توریست ها به راحتی از قایق های سنتی و قدیمی استفاده کنید و به روی آب های زیبا سفری دریایی داشته باشید. از مغازه های اطراف هم می توانید هر چه که می خواهید خرید کنید اما مرکز خرید گالریا در استانبول هم می تواند نیازهای شما را مرتفع کند.

معماری تنگه بسفیر استانبول به دو صورت قدیمی و جدید ترکیب شده و شما را میان این دو نسل قدیم و جدید تاب می دهد. در اطراف ساحل بسفر، ویلاهایی با ساخت چوب را مشاهده می کنید یا اینکه چشمتان را فقط کاخ ها و بناهای مرمری می گیرد. این بنا ها در کنار قلعه های سنگی روستا و ده هایی است که در این مکان قرار دارد و امکان ماهیگیری را فراهم می کنند. برای تماشای این تنگه طویل بهترین و راحت ترین کار این است که از قایق استفاده کنید.

تنگه بسفر

 

در این مکان می توانید تورهای نیم روزی یا شبانه را خرید کنید و با استفاده از این سرویس های امن به همراه راهنما سفری خوب و جذاب داشته باشید. به قول تماشاگران و توریست های این منطقه خوب است که حتما از غذاهای این مکان استفاده کنید، چرا که غذاهای این مکان بسیار خوش طعم و محلی و دریایی است و با سایر غذای دریایی رستوران ها فرق دارد. اما رستوران Mikla در استانبول هم یکی از رستوران هایی است که می توانید به راحتی از غذاهای عالی آن میل کنید.

قایبق های این منطقه به طور زیگزاگی حرکت می کنند و هیجان خاصی به شما و همراهان وارد می کنند. با این قایق می توانید اطراف تنگه و سواحل آن را به خوبی ببینید. در قسمتی دیگر به نام امین انو می توانید سوار برکشتی شوید. هر چند این کشتی حدود ۶ ساعت شما را روی دریا گشت می دهد اما پولی که به ازای این ۶ ساعت می دهید بسیار کم است.


تنگه بسفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی